Πριν λίγες ώρες ανακοινώθηκε πως ξεκινάει η νέα τουριστική καμπάνια
“Greek4ForYou” ( https://www.greek4foryou.com/ ), η οποία αφορά τα
πέντε νησιά του Ανατολικού Αιγαίου (Χίος, Λέσβος, Λέρος, Σάμος και
Κως). Το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου σε συνεργασία με τους
τοπικούς Δήμους θα χρηματοδοτήσει εκ νέου με 2 εκατ. ευρώ τον ΕΟΤ
για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου προβολής των νησιών στην
Ελλάδα και σε επιλεγμένες χώρες του εξωτερικού. Η καμπάνια θα
προβάλλει τα πέντε νησιά του Ανατολικού Αιγαίου για την χρονική
περίοδο 2022-2023. Στόχος η ενίσχυση του τουριστικού τους προϊόντος,
καθώς και της εικόνας των νησιών, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο
εξωτερικό. Σύμφωνα με δηλώσεις του Γ.Γ. του ΕΟΤ, κ. Φραγκάκη
υπήρξε μία πολύ παραγωγική συνεργασία με τον Υπουργό κ. Νότη
Μηταράκη και τους συνεργάτες του, από την οποία συμφωνήθηκε να
συνεχιστεί η πολύ επιτυχημένη συνεργασία τους με την καμπάνια
προβολής των πέντε ελληνικών νησιών που έχουν περάσει και
ξεπεράσει πλέον την μεταναστευτική κρίση!
Εδώ στον Έβρο πριν λίγες μόλις ημέρες συμπληρώθηκαν δύο χρόνια
μετά την αποτυχημένη επιχείρηση παραβίασης των ελληνοτουρκικών
συνόρων στην Ορεστιάδα από χιλιάδες καθοδηγούμενους από την
Τουρκία παράτυπους μετανάστες. Η ηρωική αντίσταση ελάχιστων
φρουρών τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, στο τελωνείο των Καστανιών,
ανέτρεψε τα σχέδια του Ερντογάν να διεμβολίσει επί του πεδίου, με
όπλο τους πρόσφυγες, τα χερσαία σύνορα της Ελλάδας και ταυτόχρονα
αφύπνισε την Ευρώπη, λίγες ώρες αφότου είχε αναχαιτιστεί η
επιχειρούμενη «υβριδική» εισβολή.
Ένα χρόνο μετά, η κοινωνία στον Έβρο βρέθηκε και πάλι στο «πόδι»,
για διαφορετικούς όμως, τώρα, λόγους. Η σχεδιαζόμενη επέκταση του
κέντρου υποδοχής και ταυτοποίησης στο Φυλάκιο της Ορεστιάδας και η
προσωρινή μεταφορά σε αυτό μερικών χιλιάδων παράτυπων
μεταναστών, δυναμίτισε την ατμόσφαιρα με τους κατοίκους από άκρη σε
άκρη στον νομό να αντιδρούν.
Αντίστοιχα στην Αλεξανδρούπολη έχει επιλέγει το λιμάνι της από
Αμερικανούς και Ευρωπαίους Αλεξανδρούπολης προς στρατιωτική
χρήση από το ΝΑΤΟ, ως εναλλακτική των στενών του Βοσπόρου
(χερσαίος Ελλήσποντος) αλλά και για μεταφορά φορτίων
σιδηροδρομικώς στη Μαύρη Θάλασσα.
Μέσα σε όλα αυτά δεν πρέπει να ξεχνάμε και κυρίως να θυμίζουμε σε
όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, πως ο Έβρος και η Σαμοθράκη
αποτελούν παράλληλα ένα πανέμορφο τόπο και έναν ιδιαίτερα αξιόλογο
Τουριστικό προορισμό.
Οι πληγές της πανδημίας, η μεταναστευτική κρίση και πρόσφατα η
συρρίκνωση του τουριστικού προϊόντος λόγω του πολέμου στην
Ουκρανία, καθιστούν πλέον αναγκαία την τουριστική προβολή του. Μια
διαφημιστική καμπάνια η οποία θα αναδείξει την ποικιλομορφία του,
τους αρχαιολογικούς χώρους, την γαστρονομική παράδοση και τα
τοπικά προϊόντα, τον πολιτισμικό πλούτο και την ιδιαίτερη βιωματική
τουριστική εμπειρία που προσφέρουν.
Είναι απολύτως δίκαιο στην νέα τουριστική καμπάνια των 2 εκατ. ευρώ
του ΕΟΤ σε συνεργασία με το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου,
να ενταχθεί άμεσα και ο νομός Έβρου ενόψει και της νέας τουριστικής
περιόδου. Κάτι τέτοιο δεν αποτελεί απαίτηση των κατοίκων του και
ολόκληρου του πολιτικού προσωπικού της περιοχής, αλλά την ελάχιστη
υποχρέωση της πολιτείας σε ένα ακριτικό νόμο που προσφέρει τα
μέγιστα στην πατρίδα και που αντιμετωπίζει ένα τεράστιο δημογραφικό
πρόβλημα και μια άνευ προηγούμενου οικονομική κρίση.
Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Δημοτικός Σύμβουλος
Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης
«ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – Ο ΔΗΜΟΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ»