20 Σεπτεμβρίου 2024

«Η τιμή της βενζίνης θα πέσει» λένε πρατηριούχοι – Πτώση στην κατανάλωση

Την ίδια ώρα, το τελευταίο εικοσαήμερο παρατηρείται μεγάλη πτώση στην κατανάλωση των καυσίμων. Η πτώση στην κατανάλωση κυμαίνεται στο 20% για την αμόλυβδη και στο 35% για το πετρέλαιο κίνησης.

Αν και υπάρχουν ψήγματα αισιοδοξίας ότι η κυβέρνηση θα ανακοινώσει βοηθητικά μέτρα την Πέμπτη ή την Παρασκευή, ενώ παράλληλα παρατηρούνται στις διεθνείς τιμές τις πτωτικές τάσεις, οι πρατηριούχοι τηρούν στάση «βλέποντας και κάνοντας».

Η Πρόεδρος Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα αναφέρει: «Δεν νομίζω να ανέβουν παραπάνω οι τιμές, είμαι επιφυλακτική, περιμένουμε. Έχει γίνει τόση μεγάλη φασαρία, που πιστεύω ότι η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει άλλο στα διυλιστήρια. Ήδη έβγαλαν τιμολόγια τόσα πολλά με αύξηση. Το Σάββατο παρέλαβα αμόλυβδη με 2 λεπτά του ευρώ (+0,02€) πάνω. Το είχα 2,10€ και το έβαλα 2,12€, δεν έβαλα παραπάνω. Εμείς παίρνουμε διυλισμένο προϊόν. Ούτε είδα μείωση, ούτε την ίδια τιμή. Πάντα με επιφύλαξη, θέλω να δω τα τιμολόγια . Πάμε μέρα με την μέρα».

Τέλος της εβδομάδας αναμένεται να ανακοινωθεί το νέο πακέτο στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων έναντι της ενεργειακής ακρίβειας, το οποίο θα περιλαμβάνει όπως όλα δείχνουν παρέμβαση και για τη βενζίνη, με την κ. Ζάγκα να τονίζει «νομίζω η κυβέρνηση “πήρε το μήνυμα”. Βλέποντας και κάνοντας, είμαστε σε αναμονή, να είμαστε προσεκτικοί».

«Η τιμή της βενζίνης θα πέσει»

Ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου αναφέρει :«θα πέσει η τιμή της βενζίνης γιατί έχουμε πτωτικές τάσεις στις διεθνείς τιμές». Και συνεχίζει εξηγώντας ότι «εάν πράγματι συνεχιστεί αυτή η πτωτική τάση των διεθνών τιμών του αργού θα πάρουμε μία ανάσα. Βέβαια μπορεί να είναι ένα κερδοσκοπικό παιχνίδι και να δούμε ξανά πάνω τις τιμές, οπότε εάν δεν δούμε, δεν μπορούμε να προεξοφλήσουμε τίποτα».

Ο κ. Ασμάτογλου αναφέρθηκε και στην πορεία στις τιμές όσον αφορά στο πετρέλαιο κίνησης και το πετρέλαιο θέρμανσης. «Το πετρέλαιο κίνησης θα πέσει και θα έχει μεγαλύτερη πτωτική τάση από την αμόλυβδη όπως είχε και μεγαλύτερη άνοδο. Είναι διαφορετικός ο τρόπος διαμόρφωσης των τελικών τιμών από το αργό στο διυλισμένο. Συνήθως τα διυλιστήρια της νότιας Ευρώπης είναι βενζινοδιυλιστήρια, αν ζητηθούν από αυτά να παράξουν παραπάνω πετρέλαιο είναι πιο επιβαρυντικό», καταλήγοντας στο ότι «οι καταναλωτές είναι αυτοί που πονάνε» και στο ότι «η πτώση στις πωλήσεις της αμόλυβδης τις τελευταίες 15-20 ημέρες κυμαίνεται τουλάχιστον στο 20%, ενώ για το πετρέλαιο κίνησης είναι πολύ περισσότερο, σχεδόν στο 35%».

Μοιραστείτε το