Αναμφίβολα το 2022 είναι η χρονιά των περιφερειακών λιμένων, καθώς σε αρκετά από αυτά θα ανακηρυχθούν τα επενδυτικά σχήματα που θα αναλάβουν την εκμετάλλευσή τους.
Σύμφωνα με νεότερες εκτιμήσεις, οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι της Καβάλας, που έχουν οριστεί στις 9 Φεβρουαρίου, ίσως λάβουν ολιγοήμερη παράταση.
Αντίστοιχα, οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αναμένονται τέλη Απριλίου και της Ηγουμενίτσας έως τα τέλη Ιουνίου.
Σημειώνεται ότι στα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Αλεξανδρούπολης και του Ηρακλείου, το Ταμείο εκχωρεί το 67%, ενώ στην Καβάλα υπο-παραχωρείται ο εμπορικός λιμένας «Φίλιππος Β’».
Τα επόμενα λιμάνια που οδεύουν προς αξιοποίηση είναι του Βόλου και της Κέρκυρας.
Τα σχήματα που διεκδικούν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Στον διαγωνισμό για την απόκτηση του 67% του λιμένα Αλεξανδρούπολης έχουν απομείνει τα εξής 4 επενδυτικά σχήματα:
-QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT,
-Κοινοπραξία CAMERON S.A – GOLDAIR CARGO AE – BOLLORE AFRICA LOGISTICS,
-Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
-ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ.
Τα σχήματα που διεκδικούν το λιμάνι της Καβάλας
Στον διαγωνισμό για την υπο-παραχώρηση του λιμένα Καβάλας απομένουν τα εξής 4 επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):
-QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT,
-Ένωση Εταιρειών IMERYS GREECE SA, GOLDAIR CARGO AE & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ ΕΛΛΑΔΟΣ ABEE,
-Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
-ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ.