23 Νοεμβρίου 2024

Κ. Ατματζίδης, πρ. σταθμάρχης Ορεστιάδας: Έχουν εκφυλίσει το σιδηρόδρομο και το αξίωμα του σταθμάρχη – Τα έχουν καταστρατηγήσει όλα

Με αφορμή την πρόσφατη ασύλληπτη τραγωδία σε ένα από τα πλέον κομβικά σιδηροδρομικά σημεία της χώρας, ο πρώην σταθμάρχης της Ορεστιάδας και του Σβίλενγραντ Κώστας Ατματζίδης μίλησε στην εκπομπή Εβροσκόπιο του Ράδιο Έβρος.

Ο κ. Ατματζίδης περιέγραψε την κατάσταση που επικρατούσε στα 30 χρόνια που υπηρέτησε ως σταθμάρχης στο σιδηρόδρομο του Έβρου και εξέφρασε την αίσθησή του πως τώρα “έχει εκφυλιστεί τόσο το αξίωμα του Σταθμάρχη όσο και ο ίδιος σιδηρόδρομος “.

Περιέγραψε τη διαδικασία της εκπαίδευσης  στο παρελθόν, έως ότου τοποθετηθούν σε κάποιο σταθμό, τον τρόπο που εργάζονταν και εργάζονται οι σταθμάρχες, επισημαίνοντας πως τα “ευαγγέλια του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών ήταν ο Κανονισμός Κυκλοφορίας – Κίνησης και ένα εγχειρίδιο αρκετών σελίδων που είχε όλα τα στοιχεία που σου λύνανε όλες τις απορίες για οποιαδήποτε ενδεχόμενη δύσκολη κατάσταση. Είχαμε εργαλεία, που εφόσον τα τηρούσες ήταν κανόνας. Γινόταν διπλός έλεγχος σε όλα“.

Ανέφερε δε, πως δεν υπήρχε περίπτωση να τοποθετηθεί σταθμάρχης σε σταθμό, μόλις πέντε ημέρες μετά την εκπαίδευσή του, και μάλιστα μόνος του. “Όχι ότι δεν υπήρξε ανθρώπινο λάθος, αλλά οι δικλείδες ασφαλείας δεν υπήρξαν“, υποστήριξε για το πρόσφατο τραγικό δυστύχημα, καθώς “σ’ εκείνο το σταθμό το νευραλγικό της Λάρισας, την υπηρεσία δεν μπορούσε να την καλύψει ένας σταθμάρχης και μάλιστα άπειρος“.

Εν τω μεταξύ, ο κ. Ατματζίδης υπενθύμισε πως το 1987 υπήρξε θανατηφόρο δυστύχημα από σύγκρουση αμαξοστοιχιών, μιας επιβατικής και μιας εμπορικής, στα Τέμπη του Νέστου, στα Λιβερά Ξάνθης. “Ηρωίδα αυτής της τραγικής υπόθεσης ήταν μια συνοδός που έτρεχε στα μπροστινά βαγόνια να καλέσει τον κόσμο να πάει στα πίσω βαγόνια, όταν αντιλήφθηκε ότι κάτι δεν πάει καλά, και έτσι γλύτωσε πολύ κόσμο.

Η ίδια όμως σκοτώθηκε“… “Τώρα τα έχουν καταστρατηγήσει όλα“, επισήμανε για τη σημερινή κατάσταση με την έλλειψη δρομολογίων και την απαξίωση του μέσου στην περιοχή μας, ενώ για την Hellenic Train υποστήριξε πως λειτουργεί “με κριτήρια αποικιοκρατικά“… “Επιδοτείται κάθε χρόνο με 50.000.000 ευρώ για τις άγονες γραμμές και δεν τις υπηρετεί“, τόνισε. Όσο για τη σιδηροδρομική Εγνατία που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Αλεξανδρούπολη και σχεδιάζεται για το μέλλον, ο κ. Ατματζίδης υποστήριξε σκωπτικά: “Νά’χαμε να λέγαμε“

Πηγή: radioevros.gr

Μοιραστείτε το

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ