23 Νοεμβρίου 2024

Αναβολή μερικών εβδομάδων στην εμπορική λειτουργία του FSRU της Αλεξανδρούπολης – Μετά το Πάσχα η ολοκλήρωση των τεχνικών δοκιμών

Τη μετάθεση κατά μερικές εβδομάδες της εμπορικής λειτουργίας του FSRU Αλεξανδρούπολης, καθώς παραμένουν σε εκκρεμότητα μια σειρά από τεχνικά ζητήματα, αποφάσισε η Gastrade.

Τα θέματα αυτά που εμφανίστηκαν κατα τη διάρκεια των τελευταίων δοκιμών, υποχρεώνουν την εταιρεία να τις επαναλάβει, γεγονός όμως που θα συμβεί μετα τις αργίες του Πάσχα.

Στην πράξη αυτο σημαίνει οτι η έναρξη εμπορικής λειτουργίας του τερματικού, μετατίθεται κατά μερικες εβδομάδες.

Αμέσως μετα τις γιορτές, οι δοκιμές θα επαναληφθούν, οπότε και θα γίνει γνωστή η νέα ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του σταθμού, ο οποίος στόχο έχει την αποστολή μεγάλων όγκων φυσικού αερίου μέχρι τη Μολδαβία και την Ουκρανία.

Στη μετοχική σύνθεση της Gastrade, που ελέγχει το FSRU, το οποίο αποτελεί μέρος του Κάθετου Διαδρόμου, με στόχο να συμβάλει στην απεξάρτηση της περιοχής απο το ρωσικό αέριο, έχει εκδηλωσει καιρό τώρα ενδιαφέρον να εισέλθει η κρατική εταιρεία της Ρουμανίας, Transgaz.

Αν ευοδωθουν οι συζητήσεις, τότε το 10% που θα αποκτήσει η ρουμανικη εταιρεία θα προέλθει από την ισόποση μείωση των μεριδίων των σημερινών μετόχων.

Στην εταιρεία συμμετέχουν, η κ. Ελμίνα Κοπελούζου, ο ΔΕΣΦΑ, η ΔΕΠΑ Εμπορίας και η GasLog, με κάθε έναν να κατέχει το 20% της εταιρείας.

Ο τερματικός σταθμός αποτελείται από μία πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου, μόνιμα αγκυροβολημένη 17,6 χλμ. νοτιοδυτικά του λιμένα της Αλεξανδρούπολης.

Εχει αποθηκευτική ικανότητα LNG έως και 170.000 κυβικά μέτρα και δυναμικότητα αεριοποίησης 22,7 εκ. κ.μ. ημερησίως (8,3 δισ. κ.μ. ετησίως).

Στην ουσια, με την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του FSRU, η Ελλάδα θα αποκτήσει μία δεύτερη «πύλη» εισόδου υγροποιημένου αερίου, μετά το τέρμιναλ του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα. Κάτι που σημαίνει ότι θα ενισχύσει τη διαφοροποίηση των πηγών τροφοδοσίας και προμηθευτών φυσικού αερίου.

Αποτελώντας τμήμα του Vertical Corridor, η Ελλάδα αποκτά άλλες προοπτικές ως προς τη μετατροπή της σε κόμβο διαμετακόμισης αερίου στην ευρύτερη περιοχή.

Στόχος των χωρών που συμμετέχουν στο Vertical Corridor είναι η δημιουργία ενός διαδρόμου τροφοδοσίας με αέριο -για ποσότητες έως 10 δισ. κυβικών μέτρων (bcm) τον χρόνο- η οποία θα ξεκινά από την Ελλάδα και θα φτάνει μέχρι τη Σλοβακία (στο δυτικό του σκέλος) και την Ουκρανία (ο ανατολικός του κλάδος).

Στην πρωτοβουλία συμμετέχουν επίσης, εκτός των τριών παραπάνω, η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Ουγγαρία, η Σλοβακία και η Μολδαβία.

Αν και το ελληνικό εθνικό σύστημα αερίου δεν χρειάζεται κάποια αναβάθμιση, για να αποτελέσει τον πρώτο «κρίκο» στην αλυσίδα του Vertical Corridor, δεν ισχύει το ίδιο για τα συστήματα των γειτόνων μας.

Στις υπόλοιπες εμπλεκόμενες χώρες, αν και θα αξιοποιηθούν κατά βάση και πάλι τα εθνικά τους συστήματα, είναι απαραίτητο να γίνουν στοχευμένες αναβαθμίσεις, ώστε να φτάσει η μεταφορική ικανότητά στα 10 bcm.

Σημειωτέον ότι ο ΔΕΣΦΑ εχει προγραματισει market test για τον Ιούνιο, ώστε να αποτυπωθεί το πραγματικό επενδυτικό ενδιαφέρον γύρω απο τη μεταφορά όγκων αερίου στην Αν. Ευρωπη μεσω του Κάθετου Διαδρόμου.

Μοιραστείτε το

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ