Η κραυγή αγωνίας από τον κλάδο της Εστίασης στον Έβρο – «Είναι ντροπή να υποδεχόμαστε έτσι τους επισκέπτες μας»
Ο τουρισμός του Έβρου καταρρέει… πριν καν ξεκινήσει.
Στο τελωνείο των Κήπων, καταγράφονται αναμονές έως και 6 ώρες, με επισκέπτες κυρίως από την Τουρκία, να περιμένουν μέσα στον καύσωνα, χωρίς σκιά, χωρίς υποδομές, χωρίς καν μια ανθρώπινη πρόβλεψη. Και όλα αυτά, στην πύλη εισόδου της χώρας.
Η εικόνα δεν είναι απλώς απογοητευτική, είναι ντροπιαστική, την ίδια ώρα που ΔΕΝ υπάρχουν νεότερα για την πορεία της “αναβάθμισης” του τελωνείου Κήπων… Πολίτες που καταφθάνουν για να στηρίξουν την τοπική οικονομία, βρίσκονται μπροστά σε μια τριτοκοσμική κατάσταση, η οποία κάθε χρόνο επαναλαμβάνεται με μαθηματική ακρίβεια και… μηδενική αντίδραση από τις αρμόδιες αρχές.
Η Ένωση Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος Έβρου απηύθυνε δημόσια κραυγή αγωνίας:
«Δεν γίνεται να μιλάμε για τουριστική ανάπτυξη και να υποδεχόμαστε τους επισκέπτες με αυτόν τον τρόπο. Ούτε ένα στέγαστρο, ούτε μια τουαλέτα, ούτε ένα μπουκάλι νερό. Είναι απαράδεκτο και απολύτως προσβλητικό.»
Οι επαγγελματίες του Έβρου βλέπουν τις επιχειρήσεις τους να πλήττονται από την εικόνα εγκατάλειψης. Οι επισκέπτες φτάνουν εξαντλημένοι, εκνευρισμένοι, έτοιμοι να φύγουν προτού καν δουν την πόλη.
Η ευθύνη βαραίνει όλους, την Πολιτεία, την Περιφέρεια, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τις Τελωνειακές και Αστυνομικές Αρχές. Κανείς δεν μπορεί να πει «δεν ήξερα».
Όσο η τουριστική πύλη του Έβρου μοιάζει με “καψόνι”, δεν μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη.
Όσο δεν υπάρχουν υποδομές, χάνεται εισόδημα και μαζί του η αξιοπιστία του τόπου.
Όσο δεν υπάρχει αντίδραση, η αδιαφορία γίνεται συνενοχή.