Search

Αλεξανδρούπολη: Ιστορικά ρεκόρ για το ακριτικό γεωστρατηγικό λιμάνι

Τους τρόπους με τους οποίους ο Οργανισμός Λιμένος (ΟΛΑ ΑΕ) κεφαλαιοποίησε τις γεωπολιτικές αναταράξεις, εξήγησε μιλώντας για τη Γεωπολιτική και Στρατηγική Διάσταση της Αλεξανδρούπολης, στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ.

Η ένταση που προκλήθηκε από την Τουρκία στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο το 2020, προκαλώντας μεγάλη αναταραχή στα διεθνή συστήματα μεταφορών και κατ επέκταση η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία τον περασμένο Φεβρουάριο, ανέδειξαν τον προνομιακό γεωστρατηγικό και γεωπολιτικό ρόλο που διαδραματίζει.

Ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε., το 2021, κατάφερε και πέτυχε ιστορικά υψηλά στον ετήσιο τζίρο, στη διακίνηση φορτίων αλλά και στην κερδοφορία του, καθώς σύμφωνα με τον Πρόεδρο, Κωνσταντίνο Χατζημιχαήλ, για πρώτη φορά διένειμε μερίσματα.

Η βελτίωση της προσβασιμότητας του λιμανιού της ακριτικής Αλεξανδρούπολης, μέσα από μια σειρά εμβληματικών έργων, όπως η αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου , η ηλεκτροκίνηση, η σύνδεση του λιμένα με την Εγνατία οδό θα μετατρέψουν την πρωτεύουσα του Έβρου ηγέτιδα στις συνδυασμένες μεταφορές.

Ο κ. Χατζημιχαήλ αναφέρθηκε και στην πρώτη συνδυασμένη μεταφορά πλοίου-τρένου, που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2020, γνωστοποιώντας πως για φέτος είναι προγραμματισμένες 17 τέτοιες.

Το 2021, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, πραγματοποιήθηκαν 14 συνολικά σιδηροδρομικές κινήσεις με χρόνο μετάβασης από και προς την Κωστάντζα της Ρουμανίας τις 2.5 μέρες. Φέτος (2022) κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, είναι προγραμματισμένες στο σύνολό τους 17 κινήσεις από και προς τα βορειοδυτικά της Πολωνίας, με τις πρώτες 8 αποστολές να έχουν ήδη ολοκληρωθεί, με χρόνο μετάβασης τις  5 μέρες. Επιπλέον, από τις 15 Ιουνίου 2022, πρόκειται να πραγματοποιηθούν πολλαπλάσιες αποστολές ιδιαιτέρως μεγάλων στρατιωτικών φορτίων προς τη Βαλτική. Περιοχή η οποία όπως υποστήριξε ο κ. Χατζημιχαήλ,  ορίζεται πλέον ως νέος στρατηγικός στόχος τόσο για τον λιμένα όσο και για τη χώρα με επιδίωξη από φέτος, την καθιέρωση δρομολογίων.

Άλλωστε η ίδια η Ελληνική Κυβέρνηση δείχνει στην πράξη τη σπουδαιότητα της Αλεξανδρούπολης, η οποία σε πολύ λίγα χρόνια από σήμερα θα αποτελεί σημείο αναφοράς συνδυασμένων μεταφορών και ενέργειας.

«Η Αλεξανδρούπολη, είναι μία ελληνική πόλη υπερπολύτιμη για το ΝΑΤΟ και ταυτόχρονα πολύτιμη για ολόκληρη τη Βαλκανική αλλά και ολόκληρη την ανατολική Ευρώπη, καθώς μέσω αυτής θα μπορούν οι χώρες της Βαλκανικής να εφοδιάζονται με φυσικό αέριο, μειώνοντας γρήγορα την εξάρτησή τους από τη Ρωσία» είχε τονίσει μάλιστα πρόσφατα ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή για την Ελληνο-Αμερικανική Συμφωνία.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, με την παρουσία των Ηνωμένων Πολιτειών και τη συνδρομή τους, κατάφερε πολύ γρήγορα να κεφαλαιοποιήσει τον γεωστρατηγικό και εμπορικό του χαρακτήρα διαδραματίζοντας σταδιακά πρωταγωνιστικό ρόλο στις περιφερειακές εξελίξεις.

Πλέον, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος της Αλεξανδρούπολης, το λιμάνι έχει κάνει άλματα προόδου καλύπτοντας χαμένο χρόνο δεκαετιών. Παράλληλα, όπως τόνισε ο κ. Χατζημιχαήλ, μέσω της τεχνογνωσίας που έχει αποκτήσει από τη στενή συνεργασία και καθημερινή σχεδόν τριβή με τα εξειδικευμένα στελέχη των Αμερικανικών Military Logistics, έχει καταφέρει να υποδέχεται, να διαχειρίζεται και να προωθεί φορτία διευρύνοντας παράλληλα διαρκώς τη διαδικασία.

Είναι δε αξιοσημείωτο, το γεγονός πως τον τελευταίο ενάμιση χρόνο αξιοποιώντας στο έπακρο τις υφιστάμενες μοναδικές υποδομές συνδυασμένων μεταφορών που διαθέτει το λιμένας της Αλεξανδρούπολης παράλληλα με τις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού, κατάφερε την εκτίναξη των δραστηριοτήτων με πρωτοφανή για τα δεδομένα του Λιμένα όγκου εμπορικών φορτίου. Παράλληλα, από το λιμάνι της ακριτικής πόλης, πραγματοποιήθηκαν  πολύ μεγάλες επιχειρήσεις σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες. Όλα τα παραπάνω διασφαλίζοντας η Διοίκηση του Οργανισμού την ισόρροπη και παράλληλη ανάπτυξη του συνόλου των παραμέτρων του Λιμένα με τις τρεις βασικότερες να είναι η Εμπορική ενεργειακή και στρατηγική παράμετρος .

Επιγραμματικά,  αξίζει να δοθεί έμφαση, στο γεγονός ότι για μια επιχείρηση RSOM,  δηλαδή υποδοχής διαχείρισης και προώθησης φορτίου που χρειάζονταν πριν από 2 περίπου χρόνια 6 μήνες, για την ολοκλήρωσή της, σήμερα περιορίστηκαν σε λιγότερο από  έναν μήνα.

Τέλος, σύμφωνα με τον Πρόεδρος του ΟΛΑ, το λιμάνι έχει τη δυνατότητα να φορτώνει και να εκφορτώνει ένα μεγάλο αμερικανικό οχηματαγωγό της ΑRK ή της LIBERTY σε μιάμιση μόλις ημέρα και ταυτόχρονα, έχει επίσης τη δυνατότητα να φορτώσει ή να εκφορτώσει μια εμπορική αμαξοστοιχία πλήρους φορτίου σε μιάμιση μόλις ώρα και όλα αυτά διατηρώντας όλα τα υψηλά επίπεδα ακρίβειας και ασφάλειας.

 

Μοιραστείτε το