Οι πρωταγωνιστές των social media ετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν τους ελέγχους της εφορίας, ωστόσο το «ρομποτάκι» της ΑΑΔΕ αλλάζει τακτική και κόλπα
Η εφορία εντείνει τις πιέσεις και τους ελέγχους στους influencers και τους πρωταγωνιστές των social media που προωθούν προϊόντα και υπηρεσίες. Παράλληλα, οι ίδιοι οι δημιουργοί στο Facebook, το Instagram και το TikTok έχουν αρχίσει να αμύνονται με τα όπλα που προβλέπει η νομοθεσία.
Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι μια influencer που μπήκε στο στόχαστρο της ΔΟΥ Σύρου για το αν δηλώνει όλα τα έσοδα που εισπράττει. Η επιλογή της έγινε μέσω των έμμεσων τεχνικών ελέγχου, όμως η ίδια ήξερε να αμυνθεί και να δικαιολογήσει την προέλευση των εισοδημάτων της. Έφτασε στο σημείο να ασκήσει προσφυγή στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ).
Αν και αυτή η influencer κατάφερε να γλιτώσει, δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι όλοι οι υπόλοιποι επώνυμοι ή λιγότερο επώνυμοι που βρίσκονται στο στόχαστρο της εφορίας θα έχουν την ίδια τύχη. Μια μόνο φωτογραφία είναι αρκετή για το «ρομποτάκι» της εφορίας να ξεκινήσει τους ελέγχους, ενώ η πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς, εισοδήματα και πόθεν έσχες είναι πλέον σχεδόν αυτόματη.
Ήδη διεξάγονται μερικές «τρανταχτές» υποθέσεις ελέγχου για να επαληθευθεί αν όντως έχει εντοπιστεί η αιτία φοροδιαφυγής. Οι έλεγχοι δεν περιορίζονται μόνο στις τελευταίες αναρτήσεις, αλλά εκτείνονται σε βάθος ετών, αναζητώντας οτιδήποτε έχει «ανέβει» στο διαδίκτυο.
Σημείο αιχμής είναι το TikTok και όλες οι πλατφόρμες όπου τα likes μεταφράζονται σε χρήματα. Όλα τα περίεργα λογισμικά των δημιουργών βρίσκονται πλέον κάτω από το μικροσκόπιο, ώστε να εντοπιστούν διαδρομές μαύρου χρήματος.