Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να δέχονται σταδιακά και πληρωμές με IRIS, καθώς όπως όλα δείχνουν, μέσα στο 2025 θα πρέπει να συνδέσουν τον επαγγελματικό τους λογαριασμό με το IRIS, ώστε οι πελάτες να κάνουν άμεσα τις πληρωμές.
IRIS και ταμειακές
Στο μεταξύ, το «πάντρεμα» του IRIS με τις ταμειακές μηχανές θα γίνει το φθινόπωρο του 2025. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι οι επιχειρήσεις θα συνδέσουν το IRIS με τις ταμειακές τους μηχανές. Έτσι, κάθε φορά που κάποιος θα πληρώνει, θα βγαίνει και η απόδειξη.
Από τις αρχές του έτους οι επιχειρήσεις που συνδέθηκαν με τα POS είναι παραπάνω από 407.000.
Τα πρόστιμα
Στους υπόχρεους που εντοπιστούν να μην έχουν διασυνδέσει τις ταμειακές μηχανές με τα POS θα επιβληθούν πρόστιμα που ανέρχονται σε:
- 10.000 ευρώ, εφόσον τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα,
- 20.000 ευρώ, εφόσον τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.
Τα πρόστιμα αυτά μειώνονται στο μισό για επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους (πλην των τουριστικών). Σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση τριπλασιάζονται.
IRIS
Επίσης οι επαγγελματίες που πιαστούν μετά τον έλεγχο να μην έχουν ενεργοποιήσει το σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS θα κληθούν να πληρώσουν αυτοτελές πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ ενώ σε όσους δεν δηλώσουν τον επαγγελματικό λογαριασμό στην ΑΑΔΕ επιβάλλεται έξτρα πρόστιμο 1.000 ευρώ.
IRIS και online ΔΙΑΣ
Στο μεταξύ, ο e-ΕΦΚΑ προχωρά σε αναβάθμιση των υπηρεσιών του, παρέχοντας νέες επιλογές πληρωμών για εργοδοτικές εισφορές και καθυστερούμενες οφειλές, με στόχο τη διευκόλυνση των συναλλασσόμενων πολιτών και την ενίσχυση της εξυπηρέτησής τους.
Συγκεκριμένα, από τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024, οι εργοδότες και οι οφειλέτες θα έχουν τη δυνατότητα να εξοφλούν τις υποχρεώσεις τους, μέσω των νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών IRIS και οnline ΔΙΑΣ.
Οι πληρωμές, μέσω του συστήματος IRIS και μέσω οnline ΔΙΑΣ, θα ενημερώνουν αυτόματα τα συστήματα του e-ΕΦΚΑ σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας την άμεση καταχώριση των συναλλαγών και την άμεση έκδοση αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την ταχύτητα της διαδικασίας.
Με τις νέες αυτές υπηρεσίες, οι πολίτες δεν θα χρειάζεται να περιμένουν την εκκαθάριση των πληρωμών από τις τράπεζες, η οποία στο παρελθόν απαιτούσε αρκετές ημέρες. Η αυτόματη ενημέρωση των οικονομικών καρτελών επιτρέπει την ταχύτερη ολοκλήρωση των συναλλαγών, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο.
Οι δυνατότητες αυτές θα επεκταθούν και για τις εισφορές των μη μισθωτών (αυτοαπασχολούμενων, ελεύθερων επαγγελματιών και αγροτών), μέχρι το τέλος του έτους, υποστηρίζοντας έτσι τον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ.