Αστυνομικοί και εθελοντές αντικρίζουν καμένα βαγόνια και σπασμένες ράγες. Λίγο αργότερα θα βρεθούν μπροστά σε απανθρακωμένες σορούς εξαιτίας της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη
Νέο βίντεο από drone της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας λίγα λεπτά μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έρχεται στο φως της δημοσιότητας
Αστυνομικοί και εθελοντές πυροσβέστες βρίσκονται στον στενό πυρήνα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Η πρώτη εικόνα που αντικρίζουν είναι καμένα βαγόνια και σπασμένες ράγες. Με φακούς στα χέρια περπατούν στις γραμμές του τρένου, ενώ δευτερόλεπτα αργότερα θα βρεθούν μπροστά σε απανθρακωμένες σορούς.
Έχει προηγηθεί η μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, από την οποία γίνεται ανάφλεξη και δημιουργείται το τεράστιο μανιτάρι που έχει καταγραφεί σε βίντεο συστήματος ασφαλείας.
Τέμπη – Οι συγγενείς των θυμάτων απαιτούν απαντήσεις
Από την πρώτη στιγμή, οι συγγενείς των θυμάτων απαιτούν απαντήσεις για το φορτίο που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία, θεωρώντας ότι πρόκειται για παράνομο εύφλεκτο υλικό.
«Ρωτήθηκα από τι προήλθε το μανιτάρι, είπα από εύφλεκτο υλικό και δεν είναι από τα ίδια καιόμενα μέρη μετά τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών, εκεί που πρέπει να ψάξει είναι να γίνει ανάκτηση βιντεοληπτικού υλικού που ήταν υποχρεωμένοι να το έχουν κατά τη φόρτωση των εμπορικών αμαξοστοιχιών» εκτιμά ο Επαμεινώνδρας Μπούρας, Μηχανολόγος Πραγματογνώμονας Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων.
Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγει και ο πραγματογνώμονας Βασίλης Κοκοτσάκης στην έκθεση που συντάσσει. Ότι δηλαδή εάν δεν υπήρχαν εύφλεκτα υγρά τα οποία διέρρευσαν και ανεφλέγησαν, μεγάλος αριθμός επιβατών θα είχε διασωθεί.
«Αρκετοί από τους επιβάτες έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της φωτιάς, όχι της σύγκρουσης. Αυτό που θέλουμε είναι να διερευνηθούν οι πτυχές της υπόθεσης και να οδηγηθούν στο εδώλιο όσοι εμπλέκονται», τονίζει ο Αντώνης Ψαρόπουλος, πατέρας θύματος, ο οποίος εκτιμά πως η φωτιά και η έκρηξη προήλθε από αδήλωτο και παράνομο εύφλεκτο υλικό που βρισκόταν στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Η πορεία του ξυλόλιου
Εν τω μεταξύ, την πορεία 25 χιλιάδων λίτρων ξυλολίου που είχαν κατασχεθεί τον Ιανουάριο του 2023 από το Τελωνείο Προμαχώνα και 13 ημέρες πριν από το δυστύχημα είχαν αγοραστεί μετά από δημοπρασία, ζητεί με αίτημά του στον ανακριτή, δικηγόρος συγγενών θυμάτων.