23 Νοεμβρίου 2024

Αντιδρά στο κόστος διοδίων ο Σύλλογος Εργαζομένων Εγνατίας Οδού

Αντιδρά στο κόστος διοδίων και προειδοποιεί πως η ιδιωτικοποίηση σημαίνει περαιτέρω αύξηση του κόστους, ο Σύλλογος Εργαζομένων Εγνατίας Οδού. Με αναλυτική του ανακοίνωση, ο Σύλλογος καταγράφει όλα όσα προηγήθηκαν της ιδιωτικοποίησης, ενώ υποστηρίζει πως ο δρόμος αυτός ήταν βιώσιμος και λειτουργικός διατηρώντας το δημόσιο χαρακτήρα του, με μικρότερο κόστος διοδίων.

Η ιστορία της ιδιωτικοποίησης
Στις 01/04/2021 ανοίχτηκαν οι μόλις δύο προσφορές (από τους 9 αρχικά υποψήφιους, που είναι άραγε ο ανταγωνισμός τελικά) για την παραχώρηση του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας, την Εγνατία Οδό και τους Κάθετους Άξονες της, έργο τεράστιας γεωπολιτικής και στρατηγικής σημασίας, που κόστισε στους Έλληνες και Ευρωπαίους πολίτες 7 δις€.

Σύμφωνα με τον Σύλλογο, η παραχώρηση αυτή είναι ενάντια στο Δημόσιο συμφέρον για τους παρακάτω λόγους: Το έργο είναι πλήρως κατασκευασμένο και λειτουργικό ήδη από το 2010 και αποπληρώνει τμήμα του Δημόσιου Χρέους. Παρά το χαμηλότερο τίμημα διοδίων από όλους τους άλλους αυτοκινητοδρόμους, παράγει έσοδα τα οποία καλύπτουν πλήρως τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησής του, ενώ εξασφαλίζει και υπερβάλλον κεφάλαιο που μπορεί να διατεθεί σε άλλα έργα ή επενδύσεις. Αναρωτιόμαστε, σε ένα έργο που έχει ήδη ολοκληρωθεί, ποιο θα ήταν το εύλογο τίμημα παραχώρησης, ώστε να μην θεωρηθεί “ξεπούλημα” δημόσιας περιουσίας. Αναρωτιόμαστε τέλος, λαμβάνοντας υπόψη και τις παλιότερες συμβάσεις παραχώρησης, αλλά και την περίοδο του covid, όπου αποζημιώθηκαν όλοι οι ιδιωτικοί αυτοκινητόδρομοι για διαφυγόντα κέρδη, ποιος νοήμων άνθρωπος μπορεί να πει ότι τελικά αυτό που συμβασιοποιείται αρχικά εφαρμόζεται ή τελικά έχουμε λεόντειες συμβάσεις όπου τα κέρδη(ως εξασφαλισμένα) πάνε στους ιδιώτες και οι ζημιές στο δημόσιο;

Αυξάνεται το κόστος διοδίων
Σήμερα η χρέωση των διοδίων είναι 0,03€/χλμ και υπάρχουν αρκετές απαλλαγές για τις τοπικές κοινωνίες καθώς και δυνατότητα διεύρυνσής τους. Πριν από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, σύμφωνα με το ΦΕΚ 2018/25.5.2020, θα πρέπει το Δημόσιο να αυξήσει την χρέωση στα 0,04€/χλμ. Μετά την παραχώρηση η χρέωση θα είναι άμεσα 0,05€/χλμ, σύμφωνα με το άρθρο 19.2.2(ii) του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης και μετά την 5η τμηματική προθεσμία 0,063€/χλμ, σύμφωνα με το άρθρο 19.2.2(i) του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης.

«Δηλαδή θα υπερδιπλασιαστεί το κόμιστρο όλων των διοδίων, θα κοπούν όλες οι απαλλαγές και ακόμη αν θα κρατήσουν κάποιες αυτές θα είναι εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, μιας που η σύμβαση δεν τις προβλέπει» σύμφωνα με τον Σύλλογο. Σύμφωνα με την εκτίμηση των εργαζομένων, οι τελικές τιμές στους σταθμούς διοδίων από Θεσσαλονίκη έως Έβρο, θα διαμορφωθούν όπως φαίνεται στον πίνακα.

Πηγή: xronos.gr
Μοιραστείτε το

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ