Δρόμος χωρίς επιστροφή – “Έσβησαν” τον κάθετο άξονα που θα ένωνε τη Θράκη με τα σύνορα


Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων, υποσχέσεων και σιωπών, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ακύρωσε τον Κάθετο Άξονα 70. Ένα έργο 48,8 εκατ. ευρώ που θα συνέδεε τη Θράκη με τα σύνορα, μένει στα χαρτιά. Και μαζί του, μένουν και οι ελπίδες μιας ολόκληρης περιοχής

Με μια απόφαση που πέφτει σαν μαχαιριά στην καρδιά της ανατολικής περιφέρειας, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ανακοίνωσε την ακύρωση του διαγωνισμού για τον Κάθετο Άξονα 70, το έργο που θα ένωνε τον Εχίνο με τη Μελίβοια και το Δημάριο, μετατρέποντας τον αποκομμένο ορεινό όγκο της Ροδόπης σε πυλώνα διασυνοριακής ανάπτυξης.

Το έργο είχε προϋπολογισμό 48,8 εκατ. ευρώ, αφορούσε 10,7 χιλιόμετρα οδού ταχείας κυκλοφορίας και είχε ξεκινήσει να δρομολογείται το 2021. Αν και υπήρχε ανάδοχος με έκπτωση 21,5%, οι αλλεπάλληλες καθυστερήσεις, οι νομικές εμπλοκές και οι τεχνικές τροποποιήσεις έβαλαν τελικά την ταφόπλακα.

Γιατί το ακύρωσαν;

Σύμφωνα με την απόφαση του ΔΣ της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», η ματαίωση βασίστηκε σε:

  • Την τετραετή παρέλευση από την αρχική προκήρυξη

  • Τη μεταβολή των κυκλοφοριακών συνθηκών

  • Την ανάγκη νέας περιβαλλοντικής αδειοδότησης

  • Την αναπροσαρμογή στους όρους χρηματοδότησης από κοινοτικούς πόρους

Με απλά λόγια: η διοικητική ολιγωρία, η έλλειψη πολιτικής πίεσης και η αδράνεια έθαψαν ένα έργο με καθοριστική σημασία για τη Θράκη.

Από υπόσχεση, σε ανέκδοτο

Αυτός ο κάθετος άξονας δεν ήταν απλώς δρόμος: ήταν ελπίδα. Σύνδεση. Ήταν το αυτονόητο δικαίωμα της Ροδόπης να είναι προσβάσιμη, να συμμετέχει στην οικονομία, να μην μένει στο περιθώριο.

Αντ’ αυτού, μέσα σε τέσσερα χρόνια το έργο έγινε παράδειγμα προς αποφυγή. Έγινε «φάκελος που έκλεισε».

Και τώρα τι;

Το ερώτημα δεν είναι γιατί ακυρώθηκε. Αυτό το μάθαμε.
Το ερώτημα είναι: ποιος διαμαρτυρήθηκε; Ποιος μίλησε; Ποιος το πάλεψε;

Καμία ηχηρή φωνή.
Καμία πολιτική ανάληψη ευθύνης.
Μόνο μια περιοχή που, για άλλη μια φορά, βλέπει το “αναπτυξιακό αφήγημα” να ξεθωριάζει πριν καν ξεκινήσει.

Αν αυτός ο δρόμος δεν ξαναμπεί στον χάρτη, τουλάχιστον ας μη ξαναμπεί στα στόματα όσων τον θυμούνται μόνο προεκλογικά.

 Η Θράκη δεν ζητά πολυτέλεια. Ζητά ισοτιμία.
Και αυτή ξεκινάει από τους δρόμους. Όχι από τα λόγια.

Μοιραστείτε το

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ