Τη Δευτέρα 28 Απριλίου, ο πρωθυπουργός εξήγγειλε «νέο ΟΣΕ» τύπου ΔΕΗ. Δύο μέρες μετά, στην Αλεξανδρούπολη, οι εικόνες από τον σιδηρόδρομο λένε μια άλλη ιστορία: Σκουριά, εγκατάλειψη και βαγόνια που θυμίζουν ότι τίποτα νέο δεν ξεκινά χωρίς να διορθωθεί το παλιό.
Τη Δευτέρα 28 Απριλίου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε τον μετασχηματισμό του ΟΣΕ.
Έκανε λόγο για νέο φορέα τύπου ΔΕΗ, συγχωνεύσεις, αποτελεσματικότητα και «νέο ξεκίνημα».
Στην πράξη, δύο μέρες μετά, στον σιδηροδρομικό κόμβο της Αλεξανδρούπολης, οι εικόνες δείχνουν παραίτηση.
Η αυτοψία του pameevro.gr
Βρεθήκαμε την Τετάρτη 30 Απριλίου στην ανατολική πλευρά του λιμανιού, εκεί όπου ο σιδηρόδρομος θα έπρεπε να ενώνει.
Αντί γι’ αυτό, διαλύεται.
Ράγες χαμένες κάτω από βλάστηση.
Βαγόνια σκουριασμένα, εγκαταλελειμμένα.
Υποδομές χωρίς φροντίδα.
Και όλα αυτά δίπλα στο λιμάνι που υποτίθεται συνδέεται με την Ευρώπη και την Ουκρανία.
Λόγια για το αύριο, σιωπή για το σήμερα
Ο πρωθυπουργός είπε:
«Ό,τι έγινε με τη ΔΕΗ, θα γίνει και με τον ΟΣΕ. Νέος οργανισμός, νέα λειτουργία, καλύτερη εικόνα.»
Είπε ακόμα πως οι αλλαγές πρέπει να ξεκινήσουν γρήγορα.
Δεν είπε τίποτα για το πού ξεκινάνε.
Κι αν δεν ξεκινούν από την Αλεξανδρούπολη … τότε από πού;
Ο σιδηρόδρομος δεν ανασταίνεται με PowerPoint
Η περιοχή είναι στρατηγική.
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης φιλοδοξεί να γίνει πύλη εμπορίου, στρατηγικής σύνδεσης, logistics και αμυντικής ενίσχυσης.
Αλλά ο σιδηρόδρομος που θα εξυπηρετούσε αυτή τη στρατηγική είναι κλειστός, διαλυμένος και αφημένος.
Δεν χρειάζονται μόνο σχέδια. Χρειάζεται δρόμος ή μάλλον ράγα.
Εικόνες που δεν μπήκαν σε καμία εξαγγελία
Οι φωτογραφίες του 2025 δεν πρέπει να θυμίζουν την παρακμή της δεκαετίας του ’90.
Και όμως, αυτό ακριβώς βλέπουμε , 30 Απριλίου 2025, στο πιο κρίσιμο σημείο της Βόρειας Ελλάδας.
Η εικόνα δεν σηκώνει ρητορική.
Σηκώνει παρέμβαση. ΑΜΕΣΑ