Η Αλεξανδρούπολη ετοιμάζεται να επενδύσει άλλα 300.000 ευρώ στην τουριστική της εικόνα για το 2025. Εκθέσεις, influencers, fam trips, διαφήμιση, hashtags. Το πακέτο μοιάζει πλήρες. Αλλά κάπου εδώ, το ερώτημα επιμένει και μεγαλώνει: πού πήγαν τα λεφτά του 2023 και του 2024;Γιατί ωραία η θεωρία, αλλά οι απολογισμοί δεν αναρτώνται στο Instagram.
Με 300.000 ευρώ και μια βαλίτσα γεμάτη φιλοδοξίες, η Αλεξανδρούπολη προετοιμάζει τη μεγάλη τουριστική της καμπάνια για το 2025. Ο στόχος ξεκάθαρος, να μπει δυναμικά στον χάρτη των διεθνών προορισμών και να «ξυπνήσει» το αεροδρόμιο «Δημόκριτος» με νέες συνδέσεις.
Αλλά με τα ωραία λόγια και τις διαφημίσεις δεν γεμίζουν τα ξενοδοχεία, ούτε καν ολόκληρη η πόλη.
Υπάρχει σχέδιο ή απλώς μια ακόμα ακριβή προσπάθεια εντυπωσιασμού;
Από εκθέσεις μέχρι TikTok: Πού θα πάνε τα λεφτά;
Η τουριστική στρατηγική περιλαμβάνει συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, δυναμική παρουσία στα social media, προσκλήσεις σε influencers και δημοσιογράφους, αλλά και διοργάνωση θεματικών events. Φεστιβάλ, πολιτιστικές βραδιές και τουριστικά πακέτα που απευθύνονται σε περισσότερους από τον… ήλιο και τη θάλασσα.
Αεροδρόμιο: Το μεγάλο στοίχημα
Ανάμεσα στους μεγάλους στόχους, η ενεργοποίηση νέων πτήσεων που θα συνδέουν την πόλη με αγορές-κλειδιά: Τουρκία, Βουλγαρία, Ρουμανία, αλλά και Γαλλία, Γερμανία και Κύπρο. Όλα αυτά, βέβαια, προϋποθέτουν εμπιστοσύνη από τις αεροπορικές εταιρείες και ανταγωνιστικό τουριστικό πακέτο.
Η ταυτότητα του προορισμού
Η Αλεξανδρούπολη επιχειρεί να ξανασυστηθεί με ένα πιο σύνθετο προφίλ: city break, γαστρονομικός, συνεδριακός, θρησκευτικός και ιαματικός προορισμός, όχι απλώς ένας καλοκαιρινός σταθμός. Μπορεί όμως να στηρίξει αυτά τα «προϊόντα» χωρίς οργανωμένες υποδομές και με τα Λουτρά Τραϊανούπολης ακόμα εκτός λειτουργίας;
Από τη θεωρία στην πράξη
Στόχος της στρατηγικής είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η προσέλκυση επισκεπτών υψηλότερης δαπάνης. Δηλαδή, να μη γεμίζει η πόλη μόνο τον Αύγουστο αλλά και τον Μάρτιο. Να μη στηρίζεται μόνο σε Βαλκάνιους μονοήμερους, αλλά και σε τουρίστες που μένουν, ξοδεύουν και επιστρέφουν.
Θέλουμε τουρίστες που πληρώνουν – τους δίνουμε τι;
Ζητάμε «τουρίστα υψηλής δαπάνης». Αυτόν που ξοδεύει, διανυκτερεύει, προτείνει. Τι του προσφέρουμε όμως; Μια πόλη με αδρανή λουτρά, χωρίς τουριστικά πακέτα, με απουσία ταυτότητας και αμφίβολη εξυπηρέτηση;
Δώστε μας τα στοιχεία
Κάποια στιγμή ο Δήμος πρέπει να δημοσιεύσει πλήρως τα αποτελέσματα των δράσεων. Πόσο στοίχισε κάθε ενέργεια. Τι απόδοση είχε. Πόσοι επισκέπτες ήρθαν από κάθε χώρα. Ποια μέτρα συνεχίστηκαν. Ποιες ιδέες πέτυχαν. Γιατί ο τουρισμός δεν χτίζεται με ευχολόγια και γενικόλογες εισηγήσεις.