Βολές στον ΟΣΕ ρίχνει η Hellenic Train για το ζήτημα της κατάργησης των δρομολογίων, που διεξάγονται υπό κανονικές συνθήκες με τρένα, στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο – Αλεξανδρούπολη και Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη, έως και τις 31 Ιανουαρίου 2024. Ο λόγος; Η αδυναμία κάλυψης από την πλευρά του ΟΣΕ των αφύλακτων διαβάσεων.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες από την Hellenic Train, επειδή υπάρχει «σωρεία» αφύλακτων διαβάσεων, η εταιρεία εδώ και κάποιο διάστημα διεξάγει τα δρομολόγια με λεωφορεία μέχρι να αποκατασταθούν οι ελλείψεις που παρατηρούνται σε επίπεδο υποδομής. Είχε προηγηθεί αντίστοιχη ενημέρωση για κατάργηση των εν λόγω δρομολογίων μέχρι τις 15 Ιανουαρίου, με την εταιρεία να λέει πως δεν υπάρχει κάποια εγγύηση από την πλευρά του διαχειριστή της υποδομής για την κάλυψη των αφύλακτων διαβάσεων. Το ζήτημα της φύλαξης των διαβάσεων αποτελεί σημαντικό «αγκάθι» για τον σιδηρόδρομο, αφού συνδέεται με την «αποψίλωση» του προσωπικού στον ΟΣΕ τα προηγούμενα χρόνια καθώς και τη συνταξιοδότηση μεγάλου αριθμού υπαλλήλων.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, στην περιοχή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο υπάρχουν 38 διαβάσεις, εκ των οποίων 10 έχουν βανδαλιστεί.
Πρόκειται για παλιές διαβάσεις, για τις οποίες δεν υπάρχουν ανταλλακτικά προκειμένου να αποκατασταθούν. Παράλληλα, στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη υπάρχουν 6 αφύλακτες διαβάσεις. Γι’ αυτές, και τις 10 που έχουν βανδαλιστεί, έγινε διαγωνισμός, τον οποίο κέρδισε εταιρεία security που αναζητάει 32 άτομα για να τις φυλάνε.
Ωστόσο, όπως λένε από τον ΟΣΕ, η διαδικασία εύρεσης προσωπικού είναι δύσκολη, καθώς οι συγκεκριμένες περιοχές είναι δυσπρόσιτες. Πάντως, τα δρομολόγια που καταργεί η Hellenic Train μέχρι τις 31/1/2024 έχουν ουσιαστικά καταργηθεί εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα.
Oπως αναφέρουν μηχανοδηγοί, τα επιβατικά δρομολόγια δεν εκτελούνται με τρένα ήδη από τα Τέμπη και μετά εξαιτίας των αφύλακτων διαβάσεων. Σημειώνεται πως οι ισόπεδες διαβάσεις συχνά μετατρέπονται σε «παγίδες θανάτου». Βάσει των στοιχείων της ΡΑΣ, το 2022 το σύνολο των ισόπεδων διαβάσεων μειώθηκε σε σχέση με ένα χρόνο πριν σε 741. Από αυτές, οι 449 είναι ενεργητικές, δηλαδή είτε φυλάσσονται από φύλακα είτε διαθέτουν φωτεινά σήματα και μπάρες (ή και τα δύο), ενώ οι υπόλοιπες, ήτοι οι 292, είναι παθητικές, δηλαδή είναι τελείως αφύλακτες. Οι παραβιάσεις των διαβάσεων και οι συγκρούσεις οχημάτων με τρένα αποτελούν τη δεύτερη κατηγορία με τα περισσότερα ατυχήματα για το 2022.