Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τα όσα συνέβησαν μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2022.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής, προκύπτουν ενδείξεις κεντρικής «επικοινωνιακής διαχείρισης» τις πρώτες ώρες του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, οι οποίες οδήγησαν σε εξάλειψη κρίσιμων στοιχείων.
Με το ερώτημά για το ποιος έδωσε την εντολή για τη μεταφορά των βαγονιών από τον τόπο της τραγωδίας να φαίνεται πως καταλήγει στην ΕΛ.ΑΣ., σύμφωνα με τα πρακτικά της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής και τον διευθύνων σύμβουλο του ΟΣΕ, κ. Παναγιώτης Τερεζάκη, ο οποίος ανέφερε πως «την απομάκρυνση των βαγονιών αλλά και την επισκευή της σιδηροδρομικής γραμμής τη ζήτησε η ΕΛ.ΑΣ. με προφορική επικοινωνία αξιωματικού της με υπάλληλο του Τμήματος Γραμμής του ΟΣΕ».
«Δεν έγινε σεβαστός ο νόμος για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων, ο 5014 του 23’ όπου στα άρθρα 21 και 44 ορίζει σαφώς τι γίνεται με τον χώρο του εγκλήματος, ο οποίος πρέπει να παραμείνει φυλασσόμενος και αποστειρωμένος, στον οποίο βέβαια μοναδική πρόσβαση και έλεγχο του χώρου έχουν οι δικαστικές αρχές και η δικαιοσύνη», είπε ο δικηγόρος και πατέρας θύματος, Γιώργος Ηλιόπουλος.
Το «Βήμα» απευθύνθηκε στην Αστυνομία για να διασταυρώσει την πληροφορία.
-Είναι αληθές ότι στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. την εν λόγω χρονική περίοδο 1-6 Μαρτίου 2023 έδωσαν εντολές – όπως μνημονεύεται –για τέτοιου είδους τεχνικές ενέργειες και παρεμβάσεις όπως οι μετακινήσεις βαγονιών, διορθώσεις γραμμών και άλλα σχετικά θέματα;
-Ενέργειες που αναφέρονται στο αίτημά σας δεν προκύπτουν από το περιεχόμενο της προανακριτικής δικογραφίας της Ελληνικής Αστυνομίας.
Πολλά ερωτήματα προκύπτουν και για το γεγονός της διαρροής των ηχογραφημένων συνομιλιών τις πρώτες ώρες του δυστυχήματος.
Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο οι συγγενείς των θυμάτων
Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα βρεθούν για δεύτερη φορά μέσα σε έναν μήνα οι συγγενείς των θυμάτων των Τεμπών. Η Μαρία Καρυστιανού και ο Παύλος Ασλανίδης θα έχουν μαζί τους τις 1.300.000 υπογραφές του διαδικτυακού ψηφίσματος για απόδοση δικαιοσύνης στη τραγωδία.
«Αντί το κοινοβούλιο της Ελλάδας να σκεφτεί ότι τόσος κόσμος περιμένει να γίνουν τα αυτονόητα αναγκαζόμαστε εμείς σαν συγγενείς των θυμάτων των Τεμπών να μεταφερθούμε πέρα από το ευρωκοινοβούλιο, στην κομισιόν, ούτως ώστε να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα», είπε ο Χρήστος Κωνσταντινίδης, συγγενής θύματος.
Μήνυση κατά του Κώστα Καραμανλή
Υπεβλήθη μήνυση κατά του Κώστα Καραμανλή από τραυματία του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη με τη δικογραφία να κατατίθεται την Παρασκευή 15 Μαρτίου στη Βουλή.
«Ήταν χαοτικό δεν καταλάβαινα τι συμβαίνει. Κατά τύχη δεν πεθάναμε», ανέφερε αρχικά ο Ανανστάσης. Το εισιτήριό του ήταν για το δεύτερο βαγόνι, τη στιγμή του τραγικού δυστυχήματος όμως, ο Αναστάσης ήταν στο 3ο βαγόνι του τρένου.
Ο τραυματίας εγκαλεί μεταξύ άλλων την Hellenic train και τον σταθμάρχη για τα αδικήματα της βαριάς σωματικής βλάβης, διατάραξης συγκοινωνιών και ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο.
Ο δικηγόρος του τραυματία που κατέθεσε την μήνυση, Δημήτρης Φουφόπουλος, μίλησε στο «Χαμογέλα και πάλι!».
«Αυτή η μήνυση έχει κατατεθεί από πέρυσι μετά το τραγικό δυστύχημα, συγκεκριμένα από πέρυσι τον Απρίλιο. Κατατέθηκε στον εισαγγελέα πλημμελειοδικών Αθηνών, διαβιβάστηκε υπηρεσιακά στην Λάρισα. Συσχετίστηκε με την γενικότερη μεγάλη δικογραφία. Από εκεί και πέρα το ζήτημα που ερευνάται τώρα είναι διαφορετικό. Είναι η διαβίβαση στην Βουλή με βάση το νόμο περί ευθύνης υπουργών προς αναζήτηση ευθυνών πολιτικών προσώπων. Αυτές οι μεγάλες και σοβαρές υποθέσεις θα πρέπει να κινούνταν με ταχύτατους ρυθμούς κι όχι ένα χρόνο μετά να φθάνει στην Βουλή. Αναμένω κι εγώ προσωπικά σαν συνήγορος του τραυματία να δω την στάση και των 300 βουλευτών, αν θα βρεθούν από αυτούς 30 να υπογράψουν τα σχετικά διαδικαστικά έγγραφα, ώστε να γίνει προανακριτική επιτροπή στην Βουλή».
«Σε αυτή την χώρα έχουμε δημοκρατία και η δημοκρατία απαιτεί ισονομία. Θα πρέπει λοιπόν, όλοι να είμαστε ίσοι απέναντι στον νόμο, είτε κάποιος είναι υπουργός είτε κάποιος είναι τραυματίας».