Καθυστέρηση για τη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Αλεξανδρούπολη

Οι εγκαταστάσεις για τη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Αλεξανδρούπολη.
Η μετάθεση του διπλασιασμού του αγωγού Καρπερή – Κομοτηνή κατά ένα έτος βάζει «φρένο» στην απρόσκοπτη λειτουργία του μεγάλου ενεργειακού σταθμού της ηλεκτροπαραγωγής στην Αλεξανδρούπολη.

Σημαντικά εμπόδια και καθυστερήσεις στην έναρξη της απρόσκοπτης εμπορικής λειτουργίας της νέας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στην Αλεξανδρούπολη προκαλεί η αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος για κρίσιμα έργα υποδομής του δικτύου φυσικού αερίου. Η εξέλιξη αυτή φέρνει ανατροπές στον ενεργειακό σχεδιασμό της περιοχής, καθώς μετατίθεται κατά ένα ολόκληρο έτος η ολοκλήρωση του αγωγού που θα τροφοδοτεί τον σταθμό.

Εμπόδια στις δοκιμές και τη λειτουργία του σταθμού

Η εταιρεία «Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης», η κοινοπραξία των ΔΕΗ (71%) και ΔΕΠΑ Εμπορίας (29%) που υλοποιεί την επένδυση, κατέθεσε επίσημη παρέμβαση στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2026-2035. Στην τοποθέτησή της, η εταιρεία επισημαίνει ότι η μετάθεση του διπλασιασμού του αγωγού Καρπερή – Κομοτηνή στερεί την απαραίτητη αδιάλειπτη παροχή φυσικού αερίου, δημιουργώντας προβλήματα τόσο στις συνολικές δοκιμές όσο και στην εμπορική πορεία του σταθμού, ο οποίος προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2027.

Παρά το γεγονός ότι η Σύμβαση Σύνδεσης με τον ΣΕΣΦΑ προέβλεπε πως η πλήρης ένταξη της μονάδας τελεί υπό την επιφύλαξη της ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου κλάδου υψηλής πίεσης, η κοινοπραξία βασίστηκε σε χρονοδιαγράμματα ενός έργου που έχει χαρακτηριστεί επανειλημμένα ως «έργο προτεραιότητας». Η νέα αυτή καθυστέρηση, η οποία ανακοινώθηκε χωρίς καμία σαφή αιτιολόγηση, προκαλεί έντονο προβληματισμό για την τήρηση των εθνικών ενεργειακών στόχων.

Κίνδυνος για σημαντικές ζημίες στην κοινοπραξία

Η διοίκηση του σχήματος προειδοποιεί για συνεπακόλουθες οικονομικές ζημίες και ζητά την άμεση επίσπευση των διαδικασιών, ώστε να μην υπάρξει περαιτέρω εκτροχιασμός του έργου.

«Η μετακύληση του χρονοδιαγράμματος θα επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις στην έναρξη της απρόσκοπτης εμπορικής λειτουργίας του σταθμού ηλεκτροπαραγωγής. Ζητείται η πραγματική προτεραιοποίηση του έργου, ώστε η ημερομηνία ένταξης να μην υπερβεί τον Σεπτέμβριο του 2027», αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία στην παρέμβασή της.

Η εξέλιξη αυτή αναδεικνύει τις μεγάλες προκλήσεις και τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που αντιμετωπίζουν οι στρατηγικές επενδύσεις στην ακριτική περιοχή, την ώρα που η Αλεξανδρούπολη επιχειρεί να εδραιωθεί ως ο κεντρικός ενεργειακός κόμβος των Βαλκανίων.

Μοιραστείτε το

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ