Ανοιχτές τομές επί εβδομάδες και μήνες, πρόχειρα μπαλώματα με χαλίκι και σιδερένια φρεάτια, τρύπες και πορτοκαλί δίχτυα, δοκιμάζουν τις αντοχές των κατοίκων – Κραυγή αγωνίας και επίσημη επιστολή διαμαρτυρίας από τον Εμπορικό Σύλλογο προς την εταιρεία AVAX για τις ανεπίτρεπτες καθυστερήσεις.
Σε κατάσταση διαρκούς πολιορκίας και καθημερινής ασφυξίας βρίσκεται η Αλεξανδρούπολη το τελευταίο διάστημα, με το κέντρο αλλά και τις βόρειες συνοικίες της πόλης να έχουν μετατραπεί σε ένα απέραντο, ασυντόνιστο εργοτάξιο.

Η εκτέλεση των έργων για την εγκατάσταση του δικτύου φυσικού αερίου, αντί για πηγή ανάπτυξης, έχει εξελιχθεί σε έναν καθημερινό «Γολγοθά» για χιλιάδες οδηγούς, κατοίκους και επαγγελματίες, οι οποίοι δηλώνουν πλέον ανήμποροι να διαχειριστούν την κατάσταση.


Μια πόλη γεμάτη «παγίδες» και σκόνη
Η εικόνα που παρουσιάζουν οι δρόμοι της πρωτεύουσας του Έβρου είναι αποκαρδιωτική. Σε κάθε γειτονιά ξεφυτρώνουν καθημερινά νέες τρύπες και σκάμματα περιφραγμένα με το χαρακτηριστικό πορτοκαλί πλέγμα, χωρίς ωστόσο να παρατηρείται καμία συνοχή ή γραμμική πρόοδος στις εργασίες. Κεντρικές οδικές αρτηρίες και δευτερεύοντες δρόμοι κλείνουν απροειδοποίητα, εγκλωβίζοντας οδηγούς που ξεσπούν σε αποδοκιμασίες πίσω από το τιμόνι, καθώς η πρόσβαση ακόμη και προς τις ίδιες τους τις κατοικίες έχει μετατραπεί σε γρίφο για δυνατούς λύτες.




Οι κάτοικοι τόσο στο εμπορικό κέντρο όσο και στις επεκτάσεις της πόλης αδυνατούν ακόμη και να ανοίξουν τα παράθυρα των σπιτιών τους. Παράλληλα, το οδόστρωμα έχει γεμίσει με επικίνδυνα, πρόχειρα μπαλώματα από χαλίκι, λακκούβες και προεξέχοντα σιδερένια φρεάτια, τα οποία προκαλούν σοβαρές φθορές στα διερχόμενα οχήματα και συνιστούν άμεσο κίνδυνο για την ασφάλεια των δικυκλιστών.

«Βόμβα» στα θεμέλια της τοπικής αγοράς
Πέραν της υποβάθμισης της ποιότητας ζωής, τα παρατεταμένα έργα πλήττουν καίρια την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής. Με την τουριστική και θερινή περίοδο να βρίσκεται ήδη προ των πυλών, οι εμπορικές επιχειρήσεις της Αλεξανδρούπολης βλέπουν τον τζίρο τους να συρρικνώνεται, καθώς η προσέγγιση των καταναλωτών στα καταστήματα είναι σε πολλές περιπτώσεις ανέφικτη λόγω των αποκλεισμών.
Το γεγονός αυτό πυροδότησε την άμεση αντίδραση του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης, ο οποίος απέστειλε αυστηρή επιστολή διαμαρτυρίας προς την ανάδοχο εταιρεία AVAX GROUP. Στην επιστολή του, ο Σύλλογος εκφράζει την έντονη αγανάκτηση του εμπορικού κόσμου για τις απαράδεκτες καθυστερήσεις στην πλήρη και οριστική αποκατάσταση των οδοστρωμάτων.
Η επιστολή διαμαρτυρίας του Εμπορικού Συλλόγου
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει στην επιστολή του ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Βασίλης Κασαπίδης:
«Σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της πόλης παραμένουν για εβδομάδες ή και μήνες ανοιχτές τομές και πρόχειρες αποκαταστάσεις, χωρίς να ακολουθεί άμεσα η τελική ασφαλτόστρωση όπως προβλέπεται. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία τεράστιων ποσοτήτων σκόνης, η υποβάθμιση της εικόνας της πόλης, η ταλαιπωρία των πολιτών και η σημαντική επιβάρυνση των καταστημάτων».
Ο Εμπορικός Σύλλογος ξεκαθαρίζει ότι η αγορά δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί υπό αυτές τις συνθήκες και καταθέτει τέσσερα σαφή και θεσμικά αιτήματα:
- Άμεση επιτάχυνση των εργασιών αποκατάστασης και τελικής ασφαλτόστρωσης σε όλα τα ανοιχτά μέτωπα.
- Αυστηρή τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων της εταιρείας αναφορικά με τους χρόνους παράδοσης.
- Τερματισμό της πρακτικής να παραμένουν ανοιχτές οι τάφροι για μεγάλα χρονικά διαστήματα με σκοπό τη μαζική αποκατάσταση πολλών σημείων μαζί.
- Έγκαιρη και επίσημη ενημέρωση των φορέων και των πολιτών για το ακριβές χρονοδιάγραμμα των εργασιών στις εμπορικές ζώνες.
Η υπομονή των πολιτών και των επαγγελματιών της Αλεξανδρούπολης έχει εξαντληθεί προ πολλού. Η ανάγκη για άμεση παρέμβαση των αρμόδιων ελεγκτικών αρχών και του Δήμου είναι επιτακτική, ώστε να υποχρεωθεί η κατασκευάστρια εταιρεία να αποκαταστήσει την ομαλότητα, προτού η τουριστική περίοδος της πόλης δεχθεί ένα ανεπανόρθωτο πλήγμα.

