Ο βουλευτής Έβρου φέρνει στο προσκήνιο τον αιφνιδιαστικό αποκλεισμό των τοπικών επιχειρήσεων από τις δωρεάν διελεύσεις από τα διόδια της Νέας Εγνατίας Οδού – Σκληρή κριτική για το αυξημένο μεταφορικό κόστος που «αδειάζει» την περιοχή.
Στο ανώτατο κοινοβουλευτικό επίπεδο μεταφέρεται η έντονη δυσαρέσκεια και η αγανάκτηση του εμπορικού κόσμου του Έβρου, μετά την ξαφνική απόφαση να τεθεί τέλος στις δωρεάν διελεύσεις των οχημάτων των επαγγελματιών από τους σταθμούς διοδίων της Νέας Εγνατίας Οδού. Η αιφνιδιαστική αυτή κίνηση, η οποία επιβαρύνει άμεσα τη λειτουργία των τοπικών επιχειρήσεων, οδηγείται πλέον στη Βουλή των Ελλήνων μέσω επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε ο βουλευτής Έβρου, Παράσχος Παπαδάκης.
Οικονομικό πλήγμα και «τιμωρία» της παραμεθορίου
Στην παρέμβασή του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Παπαδάκης υπογραμμίζει ότι η εταιρεία «ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση του οδικού άξονα, αποφάσισε εντελώς ξαφνικά την κατάργηση του μέτρου της ατελούς διέλευσης για τους επαγγελματίες του νομού από τους σταθμούς διοδίων Μέστης και Αρδανίου.
Όπως τονίζει ο βουλευτής, ο Έβρος και ειδικότερα το βόρειο τμήμα του, αντιμετωπίζει έντονο πρόβλημα αποπληθυσμού και φυγής των επαγγελματιών, καθώς οι κυβερνητικές εξαγγελίες δεν μετουσιώνονται σε έμπρακτη στήριξη. Λόγω της μεγάλης γεωγραφικής απόστασης από τα κεντρικά αστικά κέντρα, οι τοπικές επιχειρήσεις επωμίζονται ήδη δυσβάσταχτα μεταφορικά κόστη. Η προσθήκη του κόστους των διοδίων αυξάνει περαιτέρω τα λειτουργικά τους έξοδα, λειτουργώντας ως «τιμωρία» για τους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται σε μια περιοχή με τεράστια γεωπολιτική σημασία.
Απαίτηση για άμεση κυβερνητική παρέμβαση
Με την επίκαιρη ερώτησή του, ο ερωτών βουλευτής ζητά από την κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Θέτει το επιτακτικό ερώτημα αν προτίθενται να παρέμβουν άμεσα στην ανάδοχο εταιρεία ώστε να αποκατασταθεί το καθεστώς της ατελούς διέλευσης, προστατεύοντας με αυτόν τον τρόπο τη βιωσιμότητα της τοπικής αγοράς και την οικονομική συνοχή του νομού.
Η ερώτηση του Πάρη Παπαδάκη προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών:
ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.
ΘΕΜΑ: «Κατάργηση από την εταιρεία ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. του μέτρου της ατελούς διέλευσης από τα διόδια Μέστης Αρδανίου για τους επαγγελματίες του Ν. Έβρου»
Κύριε Υπουργέ,
Πρόσφατα, η εταιρεία “ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε”, η οποία διαχειρίζεται τους σταθμούς διοδίων στην ΕΓΝΑΤΙΑ Οδό, αποφάσισε, αίφνης, την κατάργηση του μέτρου της ατελούς διέλευσης για τους επαγγελματίες του Ν. Έβρου από τους σταθμούς διοδίων Μέστης – Αρδανίου. Ο Έβρος, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες και τις συχνές επισκέψεις στελεχών της κυβέρνησης, δεν στηρίζεται έμπρακτα, με αποτέλεσμα η περιοχή και ειδικότερα ο Βόρειος Έβρος να αδειάζει από πληθυσμό και επαγγελματίες. Οι επιχειρήσεις στην περιοχή του Ν. Έβρου, λόγω της μεγάλης απόστασης από τα μεγάλα αστικά κέντρα, αναγκάζονται να πληρώνουν δυσβάσταχτα μεταφορικά κόστη, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το λειτουργικό τους κόστος με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Η κατάργηση του μέτρου της ατελούς διέλευσης για τους σταθμούς διοδίων Μέστης Αρδανίου αυξάνει ακόμα περισσότερο τα λειτουργικά έξοδα των τοπικών επιχειρήσεων και κατά συνέπεια ζημιώνει τους επαγγελματίες του Ν. Έβρου, που αντί να στηρίζονται από το ελληνικό κράτος, λόγω μεγάλης γεωπολιτικής σημασίας της περιοχής, αντιθέτως, τιμωρούνται. Με δεδομένα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεστε να παρέμβετε καταλλήλως, λαμβάνοντας τα κατάλληλα μέτρα, έτσι ώστε να επανέλθει το μέτρο της ατελούς διέλευσης από τους σταθμούς διοδίων Μέστης – Αρδανίου για τους επαγγελματίες του Ν. Έβρου;
Ο ερωτών βουλευτής
Παπαδάκης Παράσχος

