ΣΥΡΙΖΑ Έβρου: «Μετά τους αγρότες, η κυβέρνηση αφανίζει και τους επαγγελματίες μέσω της Νέας Εγνατίας Οδού»

Διόδια Αρδανίου Μέστης Εγνατία Οδός φορτηγά
Ανακοίνωση από τη Νομαρχιακή Επιτροπή Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ για το τέλος των δωρεάν διελεύσεων στη Νέα Εγνατία Οδό– Πώς το αυξημένο κόστος των διοδίων «στραγγαλίζει» την αγορά και τις μεταφορές στην παραμεθόριο.

Με μια ανακοίνωση σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους, η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Έβρου παρεμβαίνει στο ζήτημα της αναστολής των δωρεάν διελεύσεων από την Εγνατία Οδό, εξαπολύοντας δριμεία επίθεση στην κυβέρνηση. Η κομματική οργάνωση του Έβρου κάνει λόγο για μια απαράδεκτη και άδικη εξέλιξη που πλήττει καίρια τους επαγγελματίες και τους ανέργους της περιοχής, κατηγορώντας το Μαξίμου για πλήρη αδιαφορία και εγκατάλειψη των ακριτικών περιοχών.

Το οικονομικό «λουκέτο» μέσω των διοδίων

Η Νομαρχιακή Επιτροπή συνδέει τη συγκεκριμένη απόφαση με την ευρύτερη κυβερνητική πολιτική στην περιοχή, τονίζοντας ότι μετά το πλήγμα στον πρωτογενή τομέα, η κατάργηση των απαλλαγών έρχεται να επιβαρύνει ανεπανόρθωτα την τοπική επιχειρηματικότητα.

Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται η αντίθεση του ΣΥΡΙΖΑ με τους όρους της Σύμβασης Παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, καθώς η κυβέρνηση απέφυγε να διασφαλίσει τη διατήρηση των απαλλαγών που είχαν θεσπιστεί επί υπουργίας του ΣΥΡΙΖΑ το 2017. Όπως εξηγεί η ΝΕ, η ηλεκτρονική πλατφόρμα που ενεργοποιήθηκε πρόσφατα (13-03-2026) εφαρμόζει τη διετή αναστολή πληρωμής τελών μόνο για τους μόνιμους κατοίκους, αφήνοντας οριστικά εκτός τα οχήματα των επαγγελματιών και των ανέργων.

«Η απαλλαγή είναι αντισταθμιστικό μέτρο, όχι προνόμιο»

Η αξιωματική αντιπολίτευση στον Έβρο ξεκαθαρίζει ότι η δωρεάν διέλευση αποτελεί ελάχιστη αναγνώριση των αντικειμενικών μειονεκτημάτων και του αυξημένου κόστος μεταφοράς που αντιμετωπίζει η παραμεθόριος λόγω γεωγραφικής θέσης.

Παράλληλα, η ανακοίνωση στέλνει σαφές μήνυμα και προς το εσωτερικό του νομού:

«Προτρέπουμε τους κυβερνητικούς βουλευτές του Νομού και τα κομματικά στελέχη της ΝΔ, να θέσουν τα προβλήματα στην κυβέρνηση και να συνεργήσουν με τους κατοίκους του Έβρου για την αποφυγή της διαφαινόμενης αποδόμησης του κοινωνικού ιστού και του οικονομικού πλέγματος».

Καταλήγοντας, η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ διαμηνύει ότι η αποδυνάμωση των παραγωγικών πόρων της περιοχής ξεπερνά τα όρια της οικονομίας και αγγίζει τα εθνικά ζητήματα: «Ο Έβρος δεν είναι απλώς ένα σύνορο· είναι η πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη και την Ασία. Η εγκατάλειψη των βασικών παραγωγικών του πόρων δεν είναι απλώς οικονομικό λάθος, αλλά εθνικό ρίσκο».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ΕΒΡΟΥ (23/06/2026)

Απαράδεκτη και άδικη κατάργηση των δωρεάν διελεύσεων των οχημάτων των επαγγελματιών του Εβρου και άλλων παραμεθόριων περιοχών καθώς και των ανέργων από την Εγνατία

Δεν πιστεύαμε ότι η άποψης μας, που αποτυπώθηκε στην ανακοίνωση της 15 Ιουνίου, για την συνεχή και συνεπή πρακτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη με σκοπό τον αφανισμό του πρωτογενή τομές στον Εβρο, θα κλιμακωνόταν με την απαράδεκτη και άδικη κατάργηση των δωρεάν διελεύσεων των οχημάτων των επαγγελματιών του Εβρου και άλλων παραμεθόριων περιοχών καθώς και των ανέργων από την Εγνατία. Δεν τους φτάνει ο αφανισμός των αγροτών επιδιώκουν και τον αφανισμό των επαγγελματιών του Εβρου.

Λίγες ημέρες πριν ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης, είχε εκφράσει με ανακοίνωσή του, την έντονη ανησυχία, αγανάκτηση και απόλυτη αντίθεση του στην αναστολή του μέτρου. Αναστολή που έρχεται ως απόρροια της εφαρμογής της Σύμβασης Παραχώρησης της Εγνατίας, στην οποία η κυβέρνηση απέφυγε να διασφαλίσει ως αδιαπραγμάτευτο όρο. Δηλαδή αδιαφόρησε για την διατήρηση της συγκεκριμένης της απαλλαγής που είχε καθιερωθεί με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών (ΦΕΚ 4156/Β’/29-11-2017), της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Σύμφωνα με την ως άνω υπουργική απόφαση, προβλεπόταν δωρεάν διέλευση από τα διόδια της Εγνατίας για τους μόνιμους κατοίκους των όμορων περιοχών, τα oχήματα των επαγγελματιών και τους ανέργους. Μετά την υπογραφή της Σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας, η κυβέρνηση, απαντώντας σε προηγούμενη Ερώτησή βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, για την καθυστέρηση εφαρμογής της ηλεκτρονικής πλατφόρμας των απαλλαγών από την Παραχωρησιούχο Εταιρεία της Εγνατίας, ενημέρωσε ότι με επιστολή του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, στις 30-12-2025, σε εφαρμογή της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του ν. 5260/2025, δόθηκε εντολή στην Παραχωρησιούχο εταιρεία «ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Α.Ε.», όπως από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης και για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών, εφαρμόσει τις απαλλαγές από την καταβολή διοδίων τελών στο Έργο Παραχώρησης οι οποίες προβλέπονται στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 1 της από 27-11-2017 απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, δηλ. για τους κατοίκους. Η πλατφόρμα ενεργοποιήθηκε τελικά από την Παραχωρησιούχο στις 13-3-2026 και η διετής αναστολή πληρωμής τελών διοδίων αφορά όσους διαμένουν με κύρια κατοικία στις παραπάνω περιοχές και ΟΧΙ τα οχήματα των επαγγελματιών και των ανέργων!

Οι επαγγελματίες δικαίως διαμαρτύρονται για την εξέλιξη αυτή, και καταγγέλλουν την κυβέρνηση για αποκλεισμό και πλήρη εγκατάλειψη της περιοχής καθώς επιβαρύνονται οικονομικά για την άσκηση της επαγγελματικής και επιχειρηματικής τους δραστηριότητας. Η απαλλαγή δεν αποτελεί προνόμιο αλλά αντισταθμιστικό μέτρο και ελάχιστη αναγνώριση των αντικειμενικών μειονεκτημάτων που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του Έβρου αλλά και όλων των άλλων παραμεθόριων περιοχών, λόγω της γεωγραφικής τους θέσης και του αυξημένου κόστους μετακίνησης και μεταφοράς αγαθών.

Προτρέπουμε τους κυβερνητικούς βουλευτές του Νομού και τα κομματικά στελέχη της ΝΔ, να θέσουν τα προβλήματα στην κυβέρνηση και να συνεργήσουν με τους κατοίκους του Εβρου για την αποφυγή της διαφαινόμενης αποδόμησης του κοινωνικού ιστού και του οικονομικού πλέγματος που αναπτύσσεται μεταξύ των τοπικών επιχειρήσεων και των δικτύων εφοδιασμού της περιοχής.

Η αναπτυξιακή προοπτική του Έβρου δεν μπορεί πλέον να είναι μια απλή διαχείριση της καθημερινότητας, αλλά απαιτεί ένα ριζοσπαστικό σχέδιο εθνικής εμβέλειας.

Ο Έβρος δεν είναι απλώς ένα σύνορο· είναι η πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη και την Ασία. Η εγκατάλειψη των βασικών παραγωγικών του πόρων δεν είναι απλώς οικονομικό λάθος, αλλά εθνικό ρίσκο. Αυτό απαιτούμε να το κατανοήσει η κυβέρνηση.

Μοιραστείτε το

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ